08:08

BUDAPESZT- NOCLEGI I INNE PRAKTYCZNE RADY

Winona Oak - He Don’t Love Me (Gaullin Remix)

Ciąg dalszy o Budapeszcie , dziś same praktyczne rady.

widok z pokładu hotelu

1. NOCLEGI:

Noclegów szukałam na portalach Booking i Airbnb. Natrafiłam na ciekawą ofertę hotelu- łodzi na Dunaju z widokiem na zjawiskowy Parlament i pomyślałam - a czemu nie! Coś nowego, coś innego. Skusiły mnie również pozytywne komentarze i niewysoka cena. Pokoje z widokiem na stronę z Parlamentem były minimalnie droższe ale podpowiem Wam że na podziwianie widoków i tak wejść można w każdej chwili na pokład i tam przy winku własnym lub zakupionym w hotelu można podziwiać cudną panoramę miasta.
    Zapłaciliśmy 200 zł  za dobę (cena jest różna w zależności od terminu).

Ten hotel - łódź nazywa się Grand Jules, wrzucam Wam link na booking.com- tam go rezerwowałam.

Tam macie dużo zdjęć bo ja nie wiedzieć czemu nie zrobiłam prawie wcale. Możecie zobaczyć jak wyglądają pokoje, oraz na przykład śniadanie, które również jest w przystępnej cenie. Kawka i maślane rogaliki o poranku w połączeniu z widokiem na panoramę miasta- rewelacja.

Obsługa miła i pomocna. Co mogłoby być na minus? To że standardowe kajuty są dość małe, małe łazieneczki. Jest to super miejsce na jeden, dwa dni, zwłaszcza jeśli jesteście nastawieni na zwiedzanie, nie na siedzenie w kajucie. Już przez tydzień przebywanie tu byłoby raczej męczące. Niektórzy piszą również o trochę charakterystycznej woni wody/ wilgoci i rzeczywiście czułam taki w łazience, w pokoju już nie. Ale no jak chce się spać na łodzi to czego oczekiwać? Zapachu trawy?

Na łodzi nie buja bo jest zakotwiczona na stałe.
  W nocy słychać też nocne tramwaje jadące po najbliższym Moście Małgorzaty ale dla mnie to akurat też było fajne, słyszeć że jestem tu gdzie jestem a miasto żyje.

Podpowiem Wam jeszcze że aktualnie do końca marca na stronie Booking jest zniżka 20 % do końca marca. Po wejściu z linka mają wyskakiwać już obniżone ceny. Ale nie wiem na ile to marketingowa gra na ile prawda.

Kolejny nocleg zarezerwowaliśmy na portalu Airbnb. Był to pokój w kamienicy, jeden z kilku.Ważna dla nas była lokalizacja, najlepiej blisko stacji metra. Wszystko formalności załatwiliśmy z właścicielami przez maila i aplikację. Dostaliśmy kod do drzwi zewnętrznych, do mieszkania i wreszcie do skrzynki z kluczem do pokoju.

Nie mieliśmy specjalnych wymagań, chcieliśmy tylko się przespać i ewentualnie mieć gdzie zrobić sobie rano kawę.

link do pokoju

Taki zwyklaczek ale klimatyczny, bo w kamienicy. Kuchnia wspólna i łazienki dwie bodajże na cztery pokoje. Z właścicielami nawet się nie widzieliśmy. Zapłaciliśmy 90 zł za dobę.
    Jeśli nie macie jeszcze konta na Airbnb to zapraszam do skorzystania z tego linku- dostaniecie 138 zł zniżki na pierwszą podróż i jeśli z niej skorzystacie ja również otrzymam zniżkę 75 zł., więc każdy z nas jest wygrany :)
Link do zniżki:

Portal jak najbardziej polecam, korzystaliśmy już kilkukrotnie, bez żadnych problemów. Koniecznie  zainstalujcie sobie aplikację - można wtedy szukać noclegu będąc już w podróży. Często jak tu, kontaktujemy się z właścicielami jedynie wiadomościami, opłacamy przelewem i otrzymujemy kody do drzwi lub kluczy. A wybór mieszkań jest bardzo czytelny.

2. PORUSZANIE SIĘ PO MIEŚCIE

Mimo że przyjechaliśmy do Budapesztu własnym autem, po mieście poruszaliśmy się komunikacją miejską. Jak w każdym dużym mieście parkowanie jest problemem więc gdy znaleźliśmy miejsce niedaleko centrum z bezpłatnym parkingiem, pozostawiliśmy je tam. W takim przypadku pomocna może być aplikacja - Park4night która pokazuje takie miejsca.

Budapeszt ma aż cztery linie metra. Jest jednym z najstarszych w Europie, zaraz po londyńskim. Przejażdżka najstarszą linią czyli żółtą już jest zwiedzaniem. Kursuje od 4: 30 do 23:30. Uwaga na schody ruchome w metrze, są bardzo szybkie.

Najlepiej kupić bilet dobowy który obejmuje metro, tramwaje, autobusy a nawet niektóre statki.
Właśnie- tramwaje. Warto przejechać się linią nr 2 która biegnie wzdłuż Dunaju i znalazła się w pierwszej dziesiątce najpiękniejszych linii tramwajowych świata.

Metro jest super oznakowane ale niestety rozkłady jazdy autobusów i tramwajów wyłącznie po węgiersku. Węgierski trudny język, ni cholery nie mogliśmy zrozumieć o co tam chodzi. Ale odkryliśmy że możemy z pomocą google maps znaleźć dojazd wszędzie gdzie potrzeba, łącznie z aktualnym rozkładem jazdy. Wystarczy dostęp do internetu a każda sieć oferuje teraz darmowe kilka giga na terenie Unii, więc na taki weekendowy wyjazd wystarczy.

3. DOJAZD WŁASNYM SAMOCHODEM

Co warto  wiedzieć:

Warto kupić winiety zarówno na Słowację jak i na Węgry, nie tylko dlatego że dojedziemy szybciej ale węgierskie drogi nie są idealne a na Słowacji trzeba bardzo przestrzegać przepisów i prędkości- łapią tam namiętnie a mandaty są bardzo duże. Jeśli jest 40 to musimy jechać 40 i już.
    Winiety można kupić przy granicach na stacjach benzynowych lub w innych oznaczonych punktach oraz przez internet . Tutaj:

Węgry, Słowacja są w strefie Schengen więc nasze dokumenty i ubezpieczenia są ważne.